Selkokieli

Tällä sivulla on tietoa Tampere Biennalesta selkeällä kielellä.

Tampere Biennale on suomalaisen nykymusiikin festivaali. Se järjestetään Tampereella joka toinen vuosi. Seuraava festivaali on 15.–19.4.2026.

Festivaalilla kuullaan uutta taidemusiikkia. Konserteissa soitetaan paljon suomalaisten ja Suomessa asuvien säveltäjien musiikkia. Ohjelmassa on konserttien lisäksi kaupunkitaidetta, näyttelyitä, keskusteluita ja perhepäivä.

Tapahtumia on monissa eri paikoissa. Festivaalilla on sekä maksutonta että maksullista ohjelmaa.

Taikatie on esitys Pyynikin metsässä. Siinä kuljetaan ryhmässä ja kuunnellaan musiikkia ja tarinaa oman puhelimen avulla. Jos haluat tulla Taikatie-esitykseen:

  • Osta lippu etukäteen.
  • Esitystä kuunnellaan puhelimen avulla. Puhelimessa pitää olla internet-yhteys ja kuulokkeet. Jos tarvitset puhelimen tai kuulokkeet lainaksi, ota yhteyttä: ext-jopi.jylhakorpi@tampere.fi (5.3.–8.4.2026)
  • Esitys alkaa Pyynikin näkötornin luota. Mukana on opas. Pukeudu lämpimästi ja pue hyvät ulkoilukengät.

    Tietoa festivaalista löydät näiltä sivuilta:

    Festivaalin ohjelma

    Liput ja hinnat

    Tapahtumapaikat ja esteettömyys

    Jos sinulla on kysyttävää, voit ottaa yhteyttä:
    Sähköposti: music@tampere.fi
    Puhelin: 040 647 5760
    Autamme mielellämme!